Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Se highlights fra EFSA-konference om fremtidens fødevaresikkerhed

Fødevaresikkerhed
En lang række optagelser fra den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritets, EFSA’s videnskabelige konference om fremtidens fødevaresikkerhed er blevet offentliggjort. Du kan dermed se eller gense de mange oplæg og diskussioner på konferencen.

Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA, har i oktober 2015 holdt en videnskabelig konference om fremtidens fødevaresikkerhed: Shaping the Future of Food Safety, Together. Konferencen stillede skarpt på udfordringer og muligheder ved, at risikovurdering kan bidrage til udviklingen af fødevaresikkerhedslovgivningen i fremtiden.

På konferencen deltog over 900 forskere fra 63 lande, og den blev også streamet til mere end 1.400 tilskuere rundt om i verden. EFSA har nu offentliggjort mere end 50 videoer med præsentationer, så flere kan se – eller måske gense – oplæggene fra konferencen.

Konferenceprogrammet indeholder information om temaerne for de forskellige sessions samt introduktioner til oplægsholderne og kan bruges til at finde frem til netop de oplæg, som du gerne vil se.

Se konferencevideoerne, som er samlet på EFSA’s YouTube kanal.

EFSA Journal er et månedligt nyhedsbrev over de videnskabelige resultater, EFSA har offentliggjort i den forgangne måned. Et kommende særnummer af EFSA Journal vil handle om konferencen. Det er muligt at abonnere på nyhedsbrevet via EFSA’s website.