Photo: National Food Institute, Technical University of Denmark

Deltag i EFSA’s høringer

Fødevareproduktion

Den Europæiske Fødevaresikkerhedsautoritet, EFSA, planlægger at gennemføre 21 offentlige høringer i løbet af 2016. For at flest muligt får chancen for at sende høringssvar og bidrage med videnskabelige data, har EFSA offentliggjort en oversigt over de forskellige høringer, og hvornår de forventes at finde sted.

EFSA sender jævnligt videnskabelige vurderinger, vejledninger og debatoplæg til offentlig høring for at give interessenter mulighed for at bidrage med relevante synspunkter og videnskabelige data. Det sker for at skabe åbenhed og gennemsigtighed omkring EFSA’s arbejde.

I løbet af 2016 har organisationen planlagt at gennemføre 21 offentlige høringer indenfor emnerne ernæring, pesticider, GMO, ingredienser og anvendte analysemetoder i forbindelse med risikovurdering.

De modtagne kommentarer, forslag og data tager EFSA højde for, når den endelige version af dokumenterne udarbejdes.

Oversigten over de planlagte høringer og tidsplanen for, hvornår de forventes at finde sted, er tilgængelig på EFSA’s website.